Nem káros az egészgére a tisztítatlan esővíz fogyasztása

[origo] | 2009. 11. 05., 8:18
Nem okoz egészségügyi problémákat a tisztítatlan esővíz fogyasztása, illetve az egyéb háztartási célokra történő felhasználása - derül ki egy Ausztráliában készítette tanulmányból.

A melbourne-i Monash Egyetem szakemberei összesen háromszáz olyan háztartást vizsgáltak, amelyek víztározókban összegyűjtött esővizet használtak elsődleges ivóvíz-forrássukként. A kutatók a palackozott ásványvizek okozta környezetszennyezési problémák miatt látták indokoltnak elkészíteni a tanulmányt. 

 

Bár a kísérletben résztvevő háztartások mindegyike kapott egy olyan asztali esővízszűrő-készüléket, mely elméletileg a gyomor- és bélhurutért felelős baktériumok kiszűrésére volt alkalmas, valójában csupán a berendezések felét látták el ilyen szűrőbetéttel.

 

A készülékkel felszerelt családok egy éven át folyamatosan feljegyzéseket készítettek egészségügyi állapotukról. Ezeknek az adatoknak az elemzésével végül a kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a gyomorbántalmaktól szenvedők aránya hasonló volt a két csoport esetében, illetve szinte megegyezett a tisztított csapvizet fogyasztó nagyobb közösség tagjainál mért eredményekkel.

 

"A kezeletlen esővizet fogyasztók körében nem volt magasabb a megbetegedések száma azokhoz képest, akik tisztított esővizet ittak" - nyilatkozta Karin Leder, a Monash Egyetem járványügyi tanszékén működő, fertőző betegségekkel foglalkozó részleg vezetője. "Ez a tanulmány megerősíti, hogy alacsony a megbetegedések kockázata. Érdemes lenne tehát figyelembe venni az esővíz különböző háztartási célokra kiterjedő használatát, különösen a száraz időszakokban. Arra szeretnénk bátorítani az embereket, hogy merjék forrásként használni az esővizet" - tette hozzá.

hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto.com

Ha száraz a szemed…

A 65 év felettiek illetve a nők menopauza után nagy valószínűséggel szenvednek szemszárazságtól. A legkézenfekvőbb megoldás a párásító, de segít a bőséges A-vitamin bevitel is. A vitamint természetes úton beviheted például lazaccal, szardíniával vagy napi egy tojással. Kapszulában napi 10 000 IU (nemzetközi egység) A-vitamint kapj be 400 IU D-vitamin kíséretében. Ha a szemszárazságod enyhül, A-vitamin adagod felére csökkentheted. Terhes nők az A-vitamin fogyasztás előtt konzultáljanak orvosukkal. A szemszárazságod ellen segítenek az omega-3 zsírsavak is: napi két evőkanál halolaj vagy lenmagolaj.

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

Tonohaver // 2010 // már // 11

Bocsánat, helyesen: ...nem helyett, hanem mellette teszik...

Hatásosabb-e a homeopátia a placebónál? (104)
lara // 2010 // már // 10

Tény,hogy Magyarországon a szív-érrendszeri,és a daganatos megbetegedések után a harmadik a halálozási listán a gyógyszermellékhatások és gyógyszer túladagolási halálok.Ez azt hisz...

Túladagolja az országot a vitaminguru (108)
papagena // 2010 // már // 07

Én is hasonló tapasztalatokra tettem szert. 10 -15 évvel ezelőtt még azt gondoltam, hogy sosem fogok internetezni, és most ennek segítségével még testreszabott munkát is találtam. ...

Stimulálja az agyműködést az internetezés (2)
kokojumbo // 2010 // már // 06

@Kopp Mária:"mivel a ma születő gyermekek a jövő zálogai, más szavakkal "közjószágok", hiszen ők jövőbeli munkavállalók, jövőbeli hozzájárulásuk a nemzeti jóléthez mind gyermekesek...

Drasztikusan csökken a petesejtszám 30 év felett (5)
pallee // 2010 // már // 02

Az umami forradalom 1908-ban Tokióban kezdődött, amikor egy kémikus, Kikunae Ikeda glutamátban gazdag ételekben kimutatta az umami ízt. A tudós a kombu algából vonta ki a köznyelve...

Nem az ötödik íz felelős a kínai étterem szindrómáért (7)