A fehérbor növeli a vetélés esélyét

[origo] | 2009. 11. 10., 15:25
A vörösbor kis mennyiségben gyógyszer, de mi a helyzet a fehérborral? Egy kutatás szerint már heti néhány pohár negatívan befolyásolja a mesterséges megtermékenyítéssel létrejött terhességek kimenetelét. 

Heti egy üveg fehérbor 26 százalékkal csökkenti azoknak a gólyára váró pároknak az esélyét, akik mesterséges megtermékenyítéssel próbálkoznak, derült ki egy nemrégiben közzétett amerikai kutatásból. Míg a nőknek a fehérborról, addig a férfiaknak a sörről kellene lemondaniuk a kritikus időszakban.

 

Vacsora almafröccsel

 

A kutatásba harmincas éveikben járó párokat vontak be. A vizsgálatokból egyértelműen kiderült, hogy a lombikbébi programban résztvevőknél még a minimális alkohol is befolyást gyakorol a terhességre: a férfiaknál az életképes spermák számára van negatív hatással, a nőknél pedig a vetélés kockázata növeli.

 

Nők estében a legártalmasabb ital a fehérbor, férfiaknál viszont a sör. Így, aki mesterséges megtermékenyítésre készül, jobb, ha a romantikus vacsorát almafröccsel vagy alkoholmentes sörrel kíséri.

 

Kevés alkohol is növeli a vetélés kockázatát

 

A Harvardon végzett kutatás során, amelyben 2500 pár vett részt, kiderült, hogy azok a nők, akik a mesterséges megtermékenyítés ideje alatt heti egy alkalomnál többször fogyasztottak fehérbort, 24 százalékkal kisebb volt az élveszülés valószínűsége, mint az alkoholt nem fogyasztók esetében. A magzat beágyazódásának esélye pedig 23 százalékkal volt kisebb.

 

Amennyiben mindkét szülő hat egységnél (két nagy pohár bor, három korsó sör) több alkoholt fogyasztott el hetente, az élveszülés esélye 26 százalékkal csökkent. (Az eredményeknél figyelembe vették a szülők korát, valamint hogy dohányoznak-e illetve túlsúlyosak-e.)

 

"A legjobb minden kismamának az lenne, ha már a terhesség előtti időszakban lemondana az alkohol minden formájáról" - ismertette álláspontját Dr Brooke Rossi, a kutatás vezetője. A szakember figyelmeztetett, hogy ezzel szemben a hivatalos amerikai egészségügyi álláspont az, hogy heti egy vagy két egység alkohol senkinek nem árt.

hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto.com

Ha túl sok koffeint fogyasztasz...

Egy átlagember számára koffeinből napi 200-300 mg az optimális mennyiség, ami 2-3 csésze kávét jelent. Ha ennél többet iszol, a sok koffein rövidtávon szorongást, alvási nehézségeket és ingerlékenységet, hosszú távon pedig gyomorfekélyt, nyelőcsőgyulladást, vérnyomás-emelkedést és refluxot okozhat. Csak óvatosan!

Még több tipp »
Korszerű sebkezelési tippek

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

carpe diem // 2010 // júl // 31

Na jó az a kanál meg villa ugye!?!

Röntgenfelvétel a kisfiúról, akinek evőpálcika fúródott agyába (1)
KissTamás // 2010 // júl // 30

KEDVES MINDENKI! Az ismerősök köréből hozott példák, mint látjátok. nem elégségesek statisztikai alátámasztására az igazatoknak. A tény: -Angliában az állam kórházakat tart fenn ...

Homeopátiás szerekkel adagolnák túl magukat a szkeptikusok (55)
Amelia38 // 2010 // júl // 22

Igen, valamiben egyet értünk. De ugyebár külsőre a hamis tanulmányok is igaznak tűnnek, éppen ezért csak úgy egyiknek sem fogok hinni. Bizony a vitamingyártók/homeopátiás szereket ...

Mégsem javítja a memóriát a népszerű gyógynövény (18)
Lobo Blanco // 2010 // júl // 18

A fent leírtakhoz csatlakozva nagyon fontos, hogy nem mindegy hol termesztik vagy gyűjtik be az adott gyógynövényt. Sokan ismerik pl. Spirulina Platenis-t a tengeri algát, amit fo...

A gyógynövények is okozhatnak súlyos mérgezést (1)
Szandi // 2010 // júl // 18

Csupa "okos" ember csupa butaságot kommentel...

Okosabbak a szimmetrikus emberek (7)