Címkék:pszichológia

Meghatározták a társadalom legdühösebb csoportjait

[origo] | 2009. 12. 04., 10:12
Egy nemrég közzétett kanadai kutatás eredményei szerint leginkább a fiatalok, a gyerekesek és a kevésbé iskolázottak hajlamosak dühbe gurulni.

A Torontói Egyetem szociológiai karának kutatói több mint 1000, 18 évnél idősebb amerikainál vizsgálták meg a haraghoz való viszonyukat, és ezt összevetették az egyén társadalmi helyzetével és társadalmi mintázatával.

 

Az adatok elemzéséből kiderült, hogy a fiatal felnőttek gyakrabban éreznek haragot, mint az idősebbek. Dühük leggyakoribb oka a határidők nyomása, a pénzügyi nehézségek, valamint többször küzdenek munkahelyi interperszonális konfliktusokkal is, mint az idősebbek.

 

A düh legerősebb előrejelző tényezője az idővel való küzdelem. A gyermeknevelés is haraghoz társítható tényező, és érdekes módon a haragos viselkedés, a dühösség, - amely leginkább kiabálás formájában tör fel -, sokkal jellemzőbb a nőkre, mint a férfiakra, azaz az édesanyák, úgy tűnik, érintettebbek ezen a téren.

 

Az iskolapadban eltöltött idő is meghatározó azt tekintve, mennyire hajlamos valaki dühbe gurulni. Akik kevesebb időt töltöttek el az oktatási rendszerben, azok hajlamosabbak haragra gerjedni. A tanultabbak inkább próbálnak az egyébként stresszt kiváltó helyzet megváltoztatására, uralására megoldásokat találni.

 

Ugyancsak markánsan megmutatkozott a kutatásból, hogy az anyagi nehézségekkel gyakran küzdők szintén többször gerjednek haragra, mint a stabilabb pénzügyi háttérrel rendelkezők. Ez a típusú düh ugyancsak leginkább a nőkre és a fiatal felnőttekre jellemző.

hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto.com

Ha száraz a szemed…

A 65 év felettiek illetve a nők menopauza után nagy valószínűséggel szenvednek szemszárazságtól. A legkézenfekvőbb megoldás a párásító, de segít a bőséges A-vitamin bevitel is. A vitamint természetes úton beviheted például lazaccal, szardíniával vagy napi egy tojással. Kapszulában napi 10 000 IU (nemzetközi egység) A-vitamint kapj be 400 IU D-vitamin kíséretében. Ha a szemszárazságod enyhül, A-vitamin adagod felére csökkentheted. Terhes nők az A-vitamin fogyasztás előtt konzultáljanak orvosukkal. A szemszárazságod ellen segítenek az omega-3 zsírsavak is: napi két evőkanál halolaj vagy lenmagolaj.

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

ghck // 2010 // már // 09

Szééééép amikor egy tudományos munkát a marketingesek elemezni kezdenek.. És átfogalmazzák az eredményeit. Bár aki a marketingeseknek hisz, az ennél aljasabb dolgokra is képes....

Hatásosabb-e a homeopátia a placebónál? (96)
papagena // 2010 // már // 07

Én is hasonló tapasztalatokra tettem szert. 10 -15 évvel ezelőtt még azt gondoltam, hogy sosem fogok internetezni, és most ennek segítségével még testreszabott munkát is találtam. ...

Stimulálja az agyműködést az internetezés (2)
gollam // 2010 // már // 07

A C-vitaminból hivatalosan ajánlott napi 60mg arra elég,hogy még éppen ne kapjunk skorbutot :)

Túladagolja az országot a vitaminguru (107)
kokojumbo // 2010 // már // 06

@Kopp Mária:"mivel a ma születő gyermekek a jövő zálogai, más szavakkal "közjószágok", hiszen ők jövőbeli munkavállalók, jövőbeli hozzájárulásuk a nemzeti jóléthez mind gyermekesek...

Drasztikusan csökken a petesejtszám 30 év felett (5)
pallee // 2010 // már // 02

Az umami forradalom 1908-ban Tokióban kezdődött, amikor egy kémikus, Kikunae Ikeda glutamátban gazdag ételekben kimutatta az umami ízt. A tudós a kombu algából vonta ki a köznyelve...

Nem az ötödik íz felelős a kínai étterem szindrómáért (7)