A hosszas tévézés a szívre is káros hatással van - írják ausztrál kutatók az Amerikai Szívtársaság Circulation (Keringés) című lapjában.
"Negyvenhat százalékkal nagyobb esélyük van különböző okok miatti elhalálozásra a napi négy óránál többet tévézőknek azokhoz képest, akik két óránál kevesebbet ülnek a képernyő előtt. Előbbiek esetében 80 százalékkal magasabb a szív- és érrendszeri betegségek kockázata" - közölte David Dunstan, a melbourne-i székhelyű Baker IDI Heart and Diabetes Institute (Szív és Diabétesz Kutatóintézet) munkatársa.
A szakemberek hat éven át 8800 ausztrál televíziózási szokásait vizsgálták, eltekintve olyan tényezők hatásaitól, mint a kor, a nem, a dohányzás, a testsúly vagy a testmozgás.
Dunstan közlése szerint az ausztrálok átlagosan napi három órát televízióznak. A vizsgálat során megállapították, hogy még azok az emberek is, akik rendszeresen végeztek testmozgást, potenciálisan károsították szervezetüket azáltal, hogy hosszú időn keresztül ültek.
A hosszas ülés hat a vércukor- és a vérzsírszintre
Minden egyes óra, amelyet az emberek a televízió előtt töltöttek, naponta növeli a szív- és érrendszeri betegségek és a rák kockázatát. A megnövekedett kockázatot nem csak az elhízottaknál, hanem az egészséges testsúlyúaknál is tapasztalták, mivel a hosszas ülés egészségtelen hatással van a vércukorra és a vérzsírszintre - magyarázták a kutatók.
"Ez a kutatás az sugallja, hogy a rendszeres testmozgáson túl az embereknek kerülniük kell a hosszas ülést akár a televízió előtt, akár munkaidőben vagy autóutaknál. Ami a tévét illeti, hangsúlyos üzenetünk az, hogy kapcsolják ki, álljanak fel és mozogjanak!" - hangoztatta Dunstan.
(MTI)
A 65 év felettiek illetve a nők menopauza után nagy valószínűséggel szenvednek szemszárazságtól. A legkézenfekvőbb megoldás a párásító, de segít a bőséges A-vitamin bevitel is. A vitamint természetes úton beviheted például lazaccal, szardíniával vagy napi egy tojással. Kapszulában napi 10 000 IU (nemzetközi egység) A-vitamint kapj be 400 IU D-vitamin kíséretében. Ha a szemszárazságod enyhül, A-vitamin adagod felére csökkentheted. Terhes nők az A-vitamin fogyasztás előtt konzultáljanak orvosukkal. A szemszárazságod ellen segítenek az omega-3 zsírsavak is: napi két evőkanál halolaj vagy lenmagolaj.
Bocsánat, helyesen: ...nem helyett, hanem mellette teszik...
Hatásosabb-e a homeopátia a placebónál? (104)Tény,hogy Magyarországon a szív-érrendszeri,és a daganatos megbetegedések után a harmadik a halálozási listán a gyógyszermellékhatások és gyógyszer túladagolási halálok.Ez azt hisz...
Túladagolja az országot a vitaminguru (108)Én is hasonló tapasztalatokra tettem szert. 10 -15 évvel ezelőtt még azt gondoltam, hogy sosem fogok internetezni, és most ennek segítségével még testreszabott munkát is találtam. ...
Stimulálja az agyműködést az internetezés (2)@Kopp Mária:"mivel a ma születő gyermekek a jövő zálogai, más szavakkal "közjószágok", hiszen ők jövőbeli munkavállalók, jövőbeli hozzájárulásuk a nemzeti jóléthez mind gyermekesek...
Drasztikusan csökken a petesejtszám 30 év felett (5)Az umami forradalom 1908-ban Tokióban kezdődött, amikor egy kémikus, Kikunae Ikeda glutamátban gazdag ételekben kimutatta az umami ízt. A tudós a kombu algából vonta ki a köznyelve...
Nem az ötödik íz felelős a kínai étterem szindrómáért (7)