"Szükség van speciális eszközökre az iskolás gyermekeket érő napi stressz felmérésére" - nyilatkozta az AFP-nek María Victoria Trianes, a Malagai Egyetem professzora. Csapata ezért szerkesztette meg a Gyermekkori Napi Stresszforrások Listáját (spanyol rövidítése az IIEC).
A Psicothema című spanyol folyóiratban megjelent tanulmány 25 szituációt sorol fel az egészség, iskola, család és társas kapcsolatok témakörben, melyek mind fontos tényezői a gyermek kiegyensúlyozott lelki fejlődésének.
A gyermeki stresszforrások listáját az iskolai jegyek és az egészségügyi problémák vezetik. De kiugróan nagy stresszt okoz a külső megjelenés miatti aggodalom, a túl sok különóra és az egyedüllét is. A kutatók a listát összefüggésbe hozták egy hormonnal is (ébredéskor mért kortizol-szint).
"Az IIEC értékes információt szolgáltat a lélektani neveléshez, melynek segítségével fejleszthető a gyermek stresszkezelő képessége" - nyilatkozta a kutató. "Fontos, hogy a gyerekeknek megfelelő eszközeik legyenek a napi stressz legyőzésére" - tette hozzá.
A gyermekkori napi stressz felmérése az elmúlt 20 évben egyre nagyobb figyelmet kapott. A szakértők szerint a stressz depresszióhoz, szorongáshoz, alvási és étkezési zavarokhoz, renitens viselkedéshez és a tanulmányi eredmények romlásához vezethet, továbbá az egészségi állapotot is befolyásolhatja. "Ezért a megelőzés és a hatékony kezelés pozitív hatást gyakorol a gyermekek és serdülők mentális egészségére és fejlődésére" - hangsúlyozta a hírügynökségnek a spanyol professzor.
Medipress
A 65 év felettiek illetve a nők menopauza után nagy valószínűséggel szenvednek szemszárazságtól. A legkézenfekvőbb megoldás a párásító, de segít a bőséges A-vitamin bevitel is. A vitamint természetes úton beviheted például lazaccal, szardíniával vagy napi egy tojással. Kapszulában napi 10 000 IU (nemzetközi egység) A-vitamint kapj be 400 IU D-vitamin kíséretében. Ha a szemszárazságod enyhül, A-vitamin adagod felére csökkentheted. Terhes nők az A-vitamin fogyasztás előtt konzultáljanak orvosukkal. A szemszárazságod ellen segítenek az omega-3 zsírsavak is: napi két evőkanál halolaj vagy lenmagolaj.
Bocsánat, helyesen: ...nem helyett, hanem mellette teszik...
Hatásosabb-e a homeopátia a placebónál? (104)Tény,hogy Magyarországon a szív-érrendszeri,és a daganatos megbetegedések után a harmadik a halálozási listán a gyógyszermellékhatások és gyógyszer túladagolási halálok.Ez azt hisz...
Túladagolja az országot a vitaminguru (108)Én is hasonló tapasztalatokra tettem szert. 10 -15 évvel ezelőtt még azt gondoltam, hogy sosem fogok internetezni, és most ennek segítségével még testreszabott munkát is találtam. ...
Stimulálja az agyműködést az internetezés (2)@Kopp Mária:"mivel a ma születő gyermekek a jövő zálogai, más szavakkal "közjószágok", hiszen ők jövőbeli munkavállalók, jövőbeli hozzájárulásuk a nemzeti jóléthez mind gyermekesek...
Drasztikusan csökken a petesejtszám 30 év felett (5)Az umami forradalom 1908-ban Tokióban kezdődött, amikor egy kémikus, Kikunae Ikeda glutamátban gazdag ételekben kimutatta az umami ízt. A tudós a kombu algából vonta ki a köznyelve...
Nem az ötödik íz felelős a kínai étterem szindrómáért (7)