Korábbi, állatokon végzett kutatások már sejtették, most azonban emberek körében végzett vizsgálat is megerősítette, hogy az áfonya serkenti a memóriát.
A Cincinnati Egyetem kutatói vizsgálatukba 70 éves, korai memória zavaroktól szenvedő önkénteseket vontak be, akikkel két hónapon keresztül minden nap két- két és fél csészényi áfonyalevet itattak, míg a kontrollcsoport csupán üdítőt fogyasztott.
Az eredmény meglepő volt: az áfonyalevet fogyasztó csoport tagjai jelentős fejlődést mutattak a memóriateszteken.
"Az eredmények bíztatóak és felvetik, hogy az áfonyadús táplálkozás megelőzi vagy enyhíti az idegek elváltozásait" - összegezte a kutatásvezető a vizsgálatot az AFP-nek.
Egy átlagember számára koffeinből napi 200-300 mg az optimális mennyiség, ami 2-3 csésze kávét jelent. Ha ennél többet iszol, a sok koffein rövidtávon szorongást, alvási nehézségeket és ingerlékenységet, hosszú távon pedig gyomorfekélyt, nyelőcsőgyulladást, vérnyomás-emelkedést és refluxot okozhat. Csak óvatosan!
Még több tipp »Na jó az a kanál meg villa ugye!?!
Röntgenfelvétel a kisfiúról, akinek evőpálcika fúródott agyába (1)KEDVES MINDENKI! Az ismerősök köréből hozott példák, mint látjátok. nem elégségesek statisztikai alátámasztására az igazatoknak. A tény: -Angliában az állam kórházakat tart fenn ...
Homeopátiás szerekkel adagolnák túl magukat a szkeptikusok (55)Igen, valamiben egyet értünk. De ugyebár külsőre a hamis tanulmányok is igaznak tűnnek, éppen ezért csak úgy egyiknek sem fogok hinni. Bizony a vitamingyártók/homeopátiás szereket ...
Mégsem javítja a memóriát a népszerű gyógynövény (18)A fent leírtakhoz csatlakozva nagyon fontos, hogy nem mindegy hol termesztik vagy gyűjtik be az adott gyógynövényt. Sokan ismerik pl. Spirulina Platenis-t a tengeri algát, amit fo...
A gyógynövények is okozhatnak súlyos mérgezést (1)Csupa "okos" ember csupa butaságot kommentel...
Okosabbak a szimmetrikus emberek (7)