Kutatják a kamaszok egyre gyakoribb fejfásának okát

MTI | 2010. 02. 09., 16:26
Nem találtak kapcsolatot az elektronikus eszközök használata és a serdülők fejfájása között német kutatók.

A tanulmányban - amelynek eredménye a BioMed Central Neurology című szabad hozzáférésű internetes tudományos oldalon jelent meg kedden - 13 és 17 év közötti gyereket kérdeztek ki a müncheni Ludwig-Maximilians Egyetem kutatói. A vizsgálat során nem találtak kapcsolatot a számítógépes játékok, mobiltelefonok vagy a televízió használata és a fejfájás, migrén előfordulása között a kamaszoknál.

 

Astrid Milde-Busch kollégáival 489 fejfájós és 536 ilyen panasztól nem szenvedő serdülőt kérdezett ki életmódjáról, szokásairól. A két csoport válaszainak összehasonlítása alapján arra a megállapításra jutottak, hogy nincs kapcsolat a televíziózás, elektronikus játékok, mobiltelefon- és számítógép használat, valamint a fejfájás között.

 

Ezzel szemben a zenehallgatás ideje és a fejfájósság között találtak összefüggést. A kutatók hangsúlyozzák: arra nem adható válasz a rendelkezésre álló adatok alapján, hogy a több zenehallgatás okozta a panaszt, vagy éppen a fejfájás enyhítésére hallgattak zenét a fiatalok.

(MTI)

hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto.com

Ha túl sok koffeint fogyasztasz...

Egy átlagember számára koffeinből napi 200-300 mg az optimális mennyiség, ami 2-3 csésze kávét jelent. Ha ennél többet iszol, a sok koffein rövidtávon szorongást, alvási nehézségeket és ingerlékenységet, hosszú távon pedig gyomorfekélyt, nyelőcsőgyulladást, vérnyomás-emelkedést és refluxot okozhat. Csak óvatosan!

Még több tipp »
Korszerű sebkezelési tippek

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

carpe diem // 2010 // júl // 31

Na jó az a kanál meg villa ugye!?!

Röntgenfelvétel a kisfiúról, akinek evőpálcika fúródott agyába (1)
KissTamás // 2010 // júl // 30

KEDVES MINDENKI! Az ismerősök köréből hozott példák, mint látjátok. nem elégségesek statisztikai alátámasztására az igazatoknak. A tény: -Angliában az állam kórházakat tart fenn ...

Homeopátiás szerekkel adagolnák túl magukat a szkeptikusok (55)
Amelia38 // 2010 // júl // 22

Igen, valamiben egyet értünk. De ugyebár külsőre a hamis tanulmányok is igaznak tűnnek, éppen ezért csak úgy egyiknek sem fogok hinni. Bizony a vitamingyártók/homeopátiás szereket ...

Mégsem javítja a memóriát a népszerű gyógynövény (18)
Lobo Blanco // 2010 // júl // 18

A fent leírtakhoz csatlakozva nagyon fontos, hogy nem mindegy hol termesztik vagy gyűjtik be az adott gyógynövényt. Sokan ismerik pl. Spirulina Platenis-t a tengeri algát, amit fo...

A gyógynövények is okozhatnak súlyos mérgezést (1)
Szandi // 2010 // júl // 18

Csupa "okos" ember csupa butaságot kommentel...

Okosabbak a szimmetrikus emberek (7)