Banánnal az AIDS ellen

[origo] | 2010. 03. 17., 15:23
Egy új HIV-gátlószer, melyet banánból állítottak elő, segíthet a vírus terjedésének megelőzésében - állítják a Michigani Egyetem Orvosi Karának munkatársai.

A természetes körülmények közül növényekben előforduló lektinek képesek megállítani azokat a láncreakciókat, amelyek fertőzéshez vezetnek.


A Journal of Biological Chemistry március 19-i számában megjelent tanulmány szerint laboratóriumi körülmények között a banánban lévő lektin, a BanLec, olyan hatásosnak bizonyult, mint két jelenleg is használatban lévő HIV-gátló gyógyszer.


"Az Egyesült Államokban a HIV terjedésének még mindig nem lehet gátat szabni, a szegényebb országokban pedig kifejezett robbanás tapasztalható. A betegség szörnyű emberi szenvedés forrása, ráadásul a kezelés kifejezetten költséges" - nyilatkozta az AFP-nek a vizsgálat témavezetője, Dr. David Marvovitz, belgyógyász professzor.


Jelenleg a gumióvszer használata a fertőzés legbiztosabb megelőző eszköze, azonban a fejlődő országokban a hölgyek kevésbé tudják kontrollálni partnereiket.


A lektinek cukorkötő fehérjék, melyek sikeresen azonosítják az idegen betolakodókat, például a vírusokat. A BanLec a HIV cukorban gazdag, gp120 fehérjéjéhez kötődik, meggátolva annak belépését a szervezet sejtjeibe.


A lektinek annyira hatásosak, mint a T-20 és a Maraviroc, mely anyagokat jelenleg is alkalmazzák a HIV-fertőzöttek kezelésében, azonban a BanLec jóval alacsonyabb ára vonzó alternatívát jelenthet.

Medipress

hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto.com

Ha túl sok koffeint fogyasztasz...

Egy átlagember számára koffeinből napi 200-300 mg az optimális mennyiség, ami 2-3 csésze kávét jelent. Ha ennél többet iszol, a sok koffein rövidtávon szorongást, alvási nehézségeket és ingerlékenységet, hosszú távon pedig gyomorfekélyt, nyelőcsőgyulladást, vérnyomás-emelkedést és refluxot okozhat. Csak óvatosan!

Még több tipp »
Korszerű sebkezelési tippek

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

carpe diem // 2010 // júl // 31

Na jó az a kanál meg villa ugye!?!

Röntgenfelvétel a kisfiúról, akinek evőpálcika fúródott agyába (1)
KissTamás // 2010 // júl // 30

KEDVES MINDENKI! Az ismerősök köréből hozott példák, mint látjátok. nem elégségesek statisztikai alátámasztására az igazatoknak. A tény: -Angliában az állam kórházakat tart fenn ...

Homeopátiás szerekkel adagolnák túl magukat a szkeptikusok (55)
Amelia38 // 2010 // júl // 22

Igen, valamiben egyet értünk. De ugyebár külsőre a hamis tanulmányok is igaznak tűnnek, éppen ezért csak úgy egyiknek sem fogok hinni. Bizony a vitamingyártók/homeopátiás szereket ...

Mégsem javítja a memóriát a népszerű gyógynövény (18)
Lobo Blanco // 2010 // júl // 18

A fent leírtakhoz csatlakozva nagyon fontos, hogy nem mindegy hol termesztik vagy gyűjtik be az adott gyógynövényt. Sokan ismerik pl. Spirulina Platenis-t a tengeri algát, amit fo...

A gyógynövények is okozhatnak súlyos mérgezést (1)
Szandi // 2010 // júl // 18

Csupa "okos" ember csupa butaságot kommentel...

Okosabbak a szimmetrikus emberek (7)