A tanulmány 3000 nőt és férfit vizsgált, akik a francia Franche-Comte térségben kerültek kórházba kardiális eseményt követően 2006 és 2007 között, a számukra előírt kezelési módszerekre kitérve. Kiderült, hogy a nőkön kisebb valószínűséggel végeztek angiográfiai (érfestéses) vizsgálatot illetve angioplasztikát (szívkoszorúér tágítást, melynek során gyakran egy kisméretű sztent bevezetésével nyitva tartják az artériát).
A tanulmány vezető szerzője szerint az eredmények arra utalnak, hogy a nőkön is el kellene végezni azokat az agresszívebb kezeléseket, amelyeket jelenleg a férfibetegek számára tartogatnak.
"Ez alapján arra következtethetünk, hogy a női betegek körében a mortalitás csökkentése érdekében invazívabb eljárásokat kellene alkalmaznunk" - nyilatkozta Francois Schiele, a Besancon egyetemi kórház kardiológiai osztályának vezetője az Amerikai Kardiológus Kollégium atlantai konferenciáján. "Olyan esetekben, amikor nincs nyilvánvaló ellentmondás, a nők esetében is minden javasolt stratégiát alkalmazni kellene, az invazív stratégiákat is beleértve. Kutatásunkban arra a központi kérdésre próbáltunk választ adni, vajon a mortalitás eltérése a nők és a férfiak között szívroham után a kezelések alkalmazásával áll-e összefüggésben."
Elismerte, hogy pszichológiai eltérések is vannak a férfiak és a nők között, amelyeket számításba kell venni akkor, amikor a különböző nemhez tartozó betegeknek ugyanazt a kezelést javasolják. Jó példa erre az angioplasztika.
"Az orvosok a nagy, egyenes artériát keresik, a nők esetében viszont kanyargós, kis artériák vannak" - mondja a kutató.
Hangsúlyozta azonban, hogy a női betegek artériájába is be lehet vezetni sztenteket, amelyek tökéletesen működhetnek, amennyiben a sebész megfelelő felkészültséggel rendelkezik az eljárás lebonyolítására.
A Brigham Női Kórház szív-érrendszeri képalkotó részlegének igazgatója szerint a tanulmány olyan időben látott napvilágot, amikor egy nagyobb tudatosság kezdi övezni a nők egészségét.
"Szinte mindegyik jelentősebb amerikai kórháznak van programja a női egészséggel kapcsolatban" - állítja. "A helyzet pozitív irányban változik, mert rengeteg kutatás folyik a területen."
Medipress
Egy átlagember számára koffeinből napi 200-300 mg az optimális mennyiség, ami 2-3 csésze kávét jelent. Ha ennél többet iszol, a sok koffein rövidtávon szorongást, alvási nehézségeket és ingerlékenységet, hosszú távon pedig gyomorfekélyt, nyelőcsőgyulladást, vérnyomás-emelkedést és refluxot okozhat. Csak óvatosan!
Még több tipp »Na jó az a kanál meg villa ugye!?!
Röntgenfelvétel a kisfiúról, akinek evőpálcika fúródott agyába (1)KEDVES MINDENKI! Az ismerősök köréből hozott példák, mint látjátok. nem elégségesek statisztikai alátámasztására az igazatoknak. A tény: -Angliában az állam kórházakat tart fenn ...
Homeopátiás szerekkel adagolnák túl magukat a szkeptikusok (55)Igen, valamiben egyet értünk. De ugyebár külsőre a hamis tanulmányok is igaznak tűnnek, éppen ezért csak úgy egyiknek sem fogok hinni. Bizony a vitamingyártók/homeopátiás szereket ...
Mégsem javítja a memóriát a népszerű gyógynövény (18)A fent leírtakhoz csatlakozva nagyon fontos, hogy nem mindegy hol termesztik vagy gyűjtik be az adott gyógynövényt. Sokan ismerik pl. Spirulina Platenis-t a tengeri algát, amit fo...
A gyógynövények is okozhatnak súlyos mérgezést (1)Csupa "okos" ember csupa butaságot kommentel...
Okosabbak a szimmetrikus emberek (7)